torsdag 16. september 2010

Osijek

Fra besøket hos Nancy og familien (vi er fortsatt på fredag 10 sept) reiser vi rett på hotellet i Osijek, kaster inn tingene og fortsetter til Vokuvar hvor vi skal være med på nasjonal utstilling/kveldsshow. I øsende pøsende regn, på ei fotballbane langt ute på landet var vi. Det ble ganske tett med telt, og egentlig føltes det som en norsk utendørsutstilling ;) Det ble en vidunderlig kveld uansett. Med to cert, bir og bim OG ikke minst big 1 var det fantastisk. Å få handle i bis ringen var en hærlig følelse, selv om jeg var så bløt så det bare rant av meg.... Litt sur på mamma og pappa som ikke fotograferte på pallen er jeg, men de var like sjokkert som meg og løp etter håndkler og det som trengtes for å holde Quick fin og ikke ødelegge for resten av helga (cairn pels kan fort bli som et piggsvin av regn).... På vei tilbake ble det en burger på Mc Donalds og hjem til hotellet for varm te, ullsokker og tidlig kveld...

Lørdag morgen var det avgårde til utstilling i Osijek. Heldigvis nært hotellet og i oppholdsvær. Utstillingen var på Copacubana. Ja, stranden kalte de det. Var jo forsåvidt det men badeplassen var murt opp og vannet ikke det som fristet meg mest.... Masse bassenger, vansklier og alt, men dessverre stengt for sesongen. Men det viktige var jo utstillingen.... Og hva skal man si. To cert, to cacib, bir og bim og venting på gruppe (igjen). Denne gangen ble vi dessverre sendt rett ut igjen men alt kan man jo ikke ta ;)
                                                                       Bir og bim lørdag.

 Søndag var det atter utstilling i Osijek. Været var ennå bedre og med de flotte resultatene i baggasjen var vi vanvittig spente på om Quick ville klare oppnå drømmen vår. Ennå et cacib... Da ville vi reise hjem med en internasjonal champion. Hjertene våre hoppet litt ekstra denne dagen og når det endelig var vår tur og mamma og Quick entret ringen var det nesten så det var vanskelig stå rolig. jeg som skulle handle Lotta måtte prøve holde meg rolig også... Men jo da, jammen tok han ikke alt denne dagen også!!! Og Lotta også: to cert, to cacib, bir og bim, og vente på gruppen.
Denne gangen hadde jeg egentlig utrolig mange sommerfugler i magen. Internasjonale championatet og alt var i boks, men en merkelig følelse av at dette var vår dag gjorde meg nervøs. SKulle jo tro en var falt i ro og virkelig kunne nyte gruppefinalen, men så ble jeg heller nervøs. He he. ja slik kan det gå, men resultatet ble jo over all forventning. BIG 2!!!!!!!!!! Andre gruppeplassering på to dager. Og det er ikke få hunder i gruppe 3. For en fantastisk svevende følelse og denne gangen var min far på jorda og fikk fotografert også.
Vel tilbake på hotellet fortjente vi virkelig champagne :) Og måtte fotografere premiesamlingen. Mamma er ganske skuffet for tenk for en rosetthaug vi ville hatt fra Norge. Her har vi to birsløyfer fra Osijek. Big 2 pokalen, og den flotte duen er premien for både bir og big 1 fra fredagen.... Cert og cacib er bare noen kort, ingen bim sløyfer, men resultatene er jo der uansett :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar